Οικονομική κρίση και οι συνέπειές του στον Τουρισμό.

H παγκόσμια οικονομία διανύει ένα άνευ προηγουμένου οικονομικού τυφώνα, που έχει κάνει τον κόσμο να χάσει τον ύπνο του.
Η Ευρωπαϊκή οικονομία -που μας ενδιαφέρει άμεσα γιατί είναι η πηγή προέλευσης των τουριστών μας – βρίσκεται αντιμέτωπη με το οικονομικό χάος. Οι Ευρωπαίοι πολίτες ζούνε με το άγχος της επόμενης ημέρας «θα έχω και αύριο τη δουλειά μου;» Έτσι, λαοί που είχαν μάθει να ζουν με προγραμματισμό , να σχεδιάζουν από μήνες τις διακοπές τους, τώρα έχουν παραλύσει γιατί ακριβώς δεν μπορούν να ξέρουν τι θα συμβεί την επομένη μέρα και συνεχώς αναβάλουν την απόφασή τους για διακοπές. Στη Βρετανία, η ύφεση αυξάνεται συνεχώς, ενώ οι προ κρατήσεις τους για την Τουρκία παρουσιάζουν σημαντική αύξηση σε σύγκριση με πέρσι. Αλλά και οι άλλες αγορές βρίσκονται σε περίοδο ύφεσης, ενώ ακόμα και στη Ρωσία το ρούβλι έχει ήδη υποτιμηθεί έναντι του ευρώ και ο ρυθμός της οικονομίας μειώθηκε.
Μέσα σε αυτό το κλίμα κινούνται και οι συζητήσεις μεταξύ των ξένων tour operators ,των ξενοδόχων αλλά και όσων ασχολούνται με τον τουρισμό. Όλοι ξαφνικά αναρωτιόμαστε αν θα έχουμε Τουρισμό του χρόνου και πώς θα πάει ο Τουρισμός μας. Όλοι φυσικά έχουν μια άποψη για το θέμα, οπότε αλλού ακούς ότι θα πάμε καλά, αλλού ακούς ότι θα είναι λίγο καλύτερα από πέρσι και αλλού ακούς ότι επέρχεται καταστροφή.
Ο κόσμος μπορεί να δείχνει ενδιαφέρον για το νησί μας, όμως είναι συγκρατημένος, αφού δε γνωρίζει πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα τους επόμενους μήνες. Οι πληροφορίες αναφέρονται σε πιθανή μείωση των κρατήσεων και για τη Πάρο από 10-30%.Τίποτε όμως από όλα αυτά δεν είναι σίγουρο. Το πλέον πιθανόν σενάριο είναι ότι οι tour operators χρησιμοποιούν τη κρίση για να μας πιέσουν για χαμηλότερες τιμές. Εμείς πουλάμε Διακοπές. Κάτι που σήμερα, αρχίζει σιγά-σιγά να περνάει στη σφαίρα της πολυτέλειας. Θα εκλείψει όμως ο Τουρισμός; Θα σταματήσει ο κόσμος να κάνει Διακοπές. Όχι βέβαια. ‘Έρευνες που έγιναν σε μεγάλες τουριστικές αγορές όπως του Ηνωμένου Βασιλείου αλλά και στις Σκανδιναβικές χώρες, φάνηκε η διάθεση του κόσμου να κάνει διακοπές και το 2009 παρά τη κρίση ,θεωρείται ακόμα ανάγκη αλλά και δικαίωμα του σκληρά εργαζόμενου ευρωπαίου πολίτη.
Υπάρχουν όμως συνέπειες αυτής της οικονομικής κρίσης που μας «αγγίζουν»:
Α) Δραστική μείωση του χρόνου διακοπών
Β) Επιλογή τουριστικών προορισμών, κοντινών στις χώρες προέλευσης. Η Ελλάδα για τους Ευρωπαίους, δεν θεωρείται μακρινός τουριστικός προορισμός.
Γ) Οι τουρίστες κατά τις διακοπές τους, θα έχουν μειωμένη αγοραστική δύναμη. Δεν θα διαθέσουν δηλαδή χρήματα στους τουριστικούς προορισμούς πέρα των απαραίτητων. Αυτό ευνοεί το all inclusive σύστημα και όχι τα ανεξάρτητα καταλύματα καθώς και τις μονάδες εστίασης.
Δ) Για τα μεσαία και κατώτερα στρώματα, που συνήθως επέλεγαν τον τόπο μας για τις διακοπές τους, του χρόνου οι διακοπές θα είναι πολυτέλεια. Μην ξεχνάμε το κύμα των απολύσεων σε μεγάλες βιομηχανίες σε Γερμανία και Αγγλία.
Το πώς θα εξελιχθεί η τουριστική αγορά του 2009 και στο νησί μας, εξαρτάται:
1) Από τα ποια μέτρα και πόσο γρήγορα, θα πάρει η κάθε κυβέρνηση των χωρών προέλευσης των τουριστών με κυρίαρχη βέβαια την αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου και κατόπιν των σκανδιναβικών χωρών. Αλλά και από το πόσα αποτελεσματικά και άμεσα θα είναι τα μέτρα στήριξης του Τουρισμού, που εξήγγειλε και η δική μας κυβέρνηση.
2) Από το δικό μας σχέδιο επιθετικής προβολής του νησιού μας στις τουριστικές αγορές , της άμεσης διείσδυσης σε νέες αγορές αλλά και τα μέτρα διαχείρισης της κρίσης που είμαστε σε θέση να πάρουμε σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Δεν νομίζω ότι θα ήταν απαραίτητο να επισημάνω ότι για να πάει καλά ο Τουρισμός μας θα πρέπει να αυξήσουμε τις δαπάνες για διαφήμιση. Αυτό είναι κάτι πασιφανές. Μια εκστρατεία με slogan : « Paros:Value for money» πιστεύω ότι θα μας έκανε καλό αυτή την περίοδο. Όπως πασιφανές πρέπει να είναι ότι σε περιόδους κρίσεως αυτό που δεν μειώνεις είναι η ποιότητά σου.
3) Απαραίτητο είναι, όλοι όσοι ασχολούνται πάνω στο νησί ,με τον τουριστικό προϊόν, δηλαδή όλοι οι κάτοικοι της Πάρου να ενδιαφερθούν περισσότερο και ειδικά φέτος να προετοιμαστούν καλύτερα, ώστε να γίνει το νησί μας, ένας από τους πιο σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς. Απαιτείτε προσοχή στις τιμές, ποιότητα στις παροχές υπηρεσιών, χαμόγελο, ευγένεια, διάθεση για εξυπηρέτηση των τουριστών, να υπάρχει καθαριότητα στην κάθε επιχείρηση ξεχωριστά αλλά και σε όλο το νησί και να συμβάλλουν οικονομικά όλοι με όποιες δυνάμεις έχουν για την καλύτερη διαφήμιση, προβολή και προώθηση του νησιού μας ,ως ένα πολύ καλό τουριστικό προορισμό και για τον εξωτερικό και για τον εσωτερικό τουρισμό .Πρέπει όλοι να βοηθήσουμε στη βελτίωση των υπηρεσιών που προσφέρουμε. Πρέπει επιτέλους όλοι να ανασκουμπωθούμε για τον Τουρισμό που επιθυμούμε πραγματικά.
4) Δε χρειάζεται πανικός, αλλά εγρήγορση, γρήγορα αντανακλαστικά, αντιστοίχηση των τιμών με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες
Θα σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων; θα καταφέρουμε με ψυχραιμία, όραμα , συνένωση των δυνάμεων, να μετατρέψουμε τις αρνητικές προβλέψεις σε θετικά αποτελέσματα; Ως αισιόδοξος άνθρωπος πιστεύω ότι μπορούμε ,αν μη τι άλλο να προσπαθήσουμε.
Στέλλα Φυρογένη Αντιπαριώτη
http://www.margaritastudios.com
Γραμματέας του Συλλόγου Ενοικιαζόμενων Δωματίων Νάουσας « Ο φιλόξενος Δίας»
Μέλος της Επιτροπής Τουρισμού του Δήμου Πάρου

Ετικέτες:, , , ,

About Margarita studios

Looking for unforgettable holidays? Looking for a small Greek heaven? Looking for that perfect place? Look close, you will find it here! Discover Margarita!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Life is Suite

It's the Greek friend that everyone would love to have.

Margarita is not just a hotel

It's the Greek friend that everyone would love to have.

Stratos Antipariotis

singer-songwriter-performer

Αρέσει σε %d bloggers: