Εμπλουτισμός και διαφοροποίηση του τουριστικού προιόντος με τη σωστή αξιοποίηση των ιδιαιτεροτήτων του νησιού της Πάρου

  Παρουσίαση στην Ημερίδα για την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού 27/09/09 Στέλλα Φυρογένη Αντιπαριώτη

  Είναι γενικά αποδεκτό ότι ο Τουρισμός είναι ο κύριος αιμοδότης της οικονομίας της Πάρου. Δεν αποτελεί όμως αυτοτελή τομέα. Αλληλεξαρτάται από την παραγωγή προϊόντων, τον πολιτισμό και το περιβάλλον.

  Είναι επίσης κοινός τόπος η διαπίστωση πως o ελληνικός τουρισμός διέρχεται μια δύσκολη περίοδο. Πρόκειται για μια σοβαρή κρίση που έχει δύο ξεχωριστές διαστάσεις οι οποίες, συγκυριακά, συγκλίνουν στην ίδια αρνητική κατεύθυνση: α) Αυτή καθαυτή την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση & β) τα χρόνια διαρθρωτικά προβλήματα του τουρισμού μας Εμφανή συμπτώματα αυτής της παθογένειας είναι η συρρίκνωση της τουριστικής περιόδου & η μείωση της διαπραγματευτικής μας ικανότητας 

  •     Γιατί να έρθει ένας τουρίστας στη Πάρο; Σε τι διαφοροποιείται η Πάρος από τους άλλους προορισμούς; Ελληνικούς και ξένους; Ποιοι είναι οι ξεχωριστοί πόροι που έχει η Πάρος; 
  •   Οι ενέργειες αξιοποίησης των πολιτιστικών και φυσικών πόρων μας προς όφελος του τουρισμού μπορεί να είναι οι ακόλουθες:
  •   Ανάδειξη των φυσικών πόρων μας , Χλωρίδα, πανίδα, τα μονοπάτια.
  • Η Πάρος μας είναι ένα τόσο προικισμένο νησί ,που στολίζεται με ωραίες αμμουδιές και κολπίσκους, μικροσκοπικές εκκλησίες, Βυζαντινά μνημεία, φωτογενή ασπρολουσμένα χωριουδάκια, περίπλοκα δρομάκια, ηλιόλουστες μέρες και συναρπαστική βραδινή ζωή που την κάνει να ξεχωρίζει & σαν νησί της διασκέδασης.
  • Οι αμμουδερές παραλίες της είναι αμέτρητες, κάποιες από αυτές μαζεύουν πολύ κόσμο, με πλήθος δραστηριοτήτων και κάποιες είναι μικρές, απόμερες, ακόμα και τον Αύγουστο. 
  • Όλα είναι κοντά, κανένα μέρος στο νησί δεν απέχει παραπάνω από το άλλο,παρά10 με 15 λεπτά.
  • Η Πάρος είναι ασφαλής προορισμός με μικρής κλίμακας κοινωνίες και ήσυχους ρυθμούς ζωής. Μπορείτε να αφήσετε τα παιδιά να τρέχουν ελεύθερα με τα ποδήλατα. Η εγκληματικότητα είναι πολύ χαμηλή, σχεδόν δεν υπάρχει.
  • Η Πάρος έχει ένα πολύ ήπιο κλίμα, μπορεί κανείς να κολυμπήσει στα νερά της από τις αρχές του Μάη μέχρι τα τέλη του Οκτώβρη, σχεδόν για το μισό χρόνο.
  • Ακόμα και με τα μελτέμια του καλοκαιριού μπορεί να κολυμπήσει κανείς σε απάνεμα νερά.
  • Έχει αυθεντική, υψηλής ποιότητας και ασφαλής παραγωγή ποικιλία τροφίμων και εξαιρετικά κρασιά
  • •Αποτελεί λοιπόν ιδανικό τόπο για ανανέωση.
  • Το πολιτιστικό απόθεμα αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα της Πάρου και συνίσταται σε αρχαιολογικούς χώρους, στην Παναγία την Εκατονταπυλιανή ,στα αναρίθμητα εκκλησάκια και  μοναστήρια, στα μουσεία, την ιστορία, τη τοπική μας παράδοση, τα ήθη και έθιμά μας, τους πολιτιστικούς και μουσικό-χορευτικούς μας συλλόγους, τη καθημερινή ζωή και, κυρίως, τη γνήσια φιλοξενία, το χαμόγελο και τη ζεστασιά των νησιωτών μας.
  • Η Ελληνική Κυκλαδίτικη παραδοσιακή κουζίνα αποτελεί μεγάλο όσο και ανεκμετάλλευτο τουριστικό πλούτο. Αποτελεί μοναδική ευκαιρία ανάδειξης των ιδιαιτεροτήτων ενός τόπου και δημιουργίας γευστικών αναμνήσεων στους ταξιδιώτες. • Μπορούμε να εμπλουτίσουμε ότι μέχρι σήμερα προσφέραμε ,ήλιο και θάλασσα, με την προβολή της Παριανής κουζίνας μας, υποστηρίζοντας ταυτόχρονα τους ντόπιους παραγωγούς, αγρότες και προμηθευτές ποικίλων προϊόντων, όπως λαχανικών από το περιβόλι, φρέσκα ψάρια, ντόπια σπιτικά τυριά, γλυκίσματα κ.ά. και έτσι να ενδυναμώνουμε μια αρμονική συνύπαρξη μεταξύ των πελατών μας, ανθρώπων από όλο τον κόσμο και του ντόπιου πληθυσμού.

  Απαιτούνται δράσεις με στόχο ,τη

  •   Διαφοροποίηση  & εμπλουτισμό του τουριστικού μας προϊόντος με αξιοποίηση τοπικών πόρων για δημιουργία πόλων προσέλκυσης τουριστών •
  • Βελτίωση της ποιότητας παρεχόμενων υπηρεσιών από όλες τις τουριστικές επιχειρήσεις •
  • Δημιουργία Εξειδικευμένης Επιχείρησης Προώθησης & Προβολής του νησιού μας με σύμπραξη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας αλλά και της  Αυτοδιοίκησης •
  • Βελτίωση της στρατηγικής προβολής της Πάρου με καλύτερο συντονισμό των δράσεων όλων των εμπλεκόμενων φορέων
  • Την ικανοποίηση του τουρίστα – καταναλωτή ώστε να δαπανά περισσότερο και να είναι διαφημιστής του προϊόντος
  • Την ικανοποίηση του Εργαζόμενου ώστε να είναι πιο αποδοτικός στην επιχείρηση και χρήσιμος στην κοινωνία
  • Την προστασία του περιβάλλοντος (φυσικού και δομημένου) για ποιοτικότερο προϊόν, για ποιότητα ζωής κατοίκων, για επιβίωση

  •Ο τουρίστας, εγχώριος ή ξένος, δεν έρχεται μονάχα για τον ήλιο, τη θάλασσα ή την ομορφιά του νησιού μας. Αυτά τα βρίσκει και αλλού και μάλιστα πολύ φθηνότερα.

Έρχεται κυρίως για να βιώσει και να μοιραστεί την αρχοντική απλότητα των Παριανών, την αγνή, πηγαία φιλοξενία και τον δικό μας μοναδικό τρόπο ζωής, να αισθανθεί την ψυχή του Κυκλαδιτη.

 •Αν αξιοποιήσουμε αυτό το πλεονέκτημα ως τουριστικό πόρο, έχουμε πολλά να ωφεληθούμε

  Ας αξιοποιήσουμε λοιπόν το  μεγάλο μας  πλεονέκτημα: την απλόχερη, φιλοξενία αλλά και τη μεγαλύτερη δόση του επαγγελματισμού μας.

  •Ας προσέξουμε τις αδυναμίες μας: Υποδομές, έλλειψη τουριστικής συνείδησης και παροχή χαμηλού επιπέδου υπηρεσιών, ανεπάρκεια εξειδικευμένων στελεχών με άρτιες τεχνικές δεξιότητες και οδυνηρή έλλειψη στελεχών με παιδεία και εκπαίδευση.

•Για να ανακάμψει ο τουρισμός και να αποκτήσει τη χαμένη ανταγωνιστικότητά του, ο μοναδικός δρόμος που μας προσφέρεται είναι ο εμπλουτισμός και η ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος και αυτό προϋποθέτει την ύπαρξη υψηλού επιπέδου στελεχών και καλά εκπαιδευμένων υπαλλήλων σε σύνδεση με την αγορά εργασίας.  

Ας αναρωτηθούμε λοιπόν όλοι ,είναι ή όχι  απαραίτητη η ύπαρξη ενός εξιδεικευμένου στον Τουρισμό και τις υπηρεσίες Δημόσιου ΙΕΚ στην Πάρο ή ακόμα και μιας Ανωτέρας Σχολής Τουριστικών Επαγγελμάτων?

  Πρέπει να αναβαθμίσουμε την τουριστική μας παράδοση ,ναι ,αλλά πως μπορεί αυτό να γίνει?

  •Η εκπαίδευση του προσωπικού που προορίζεται να στελεχώσει τις πάσης φύσεως τουριστικές εγκαταστάσεις  είναι η ουσιώδης προϋπόθεση για αναβάθμιση και επέκταση της τουριστικής δραστηριότητας. Θα έλεγα μάλιστα ότι υπάρχει αιτιώδης αλληλεξάρτηση μεταξύ ποιότητας της τουριστικής εκπαίδευσης και της τουριστικής ανάπτυξης ενός τόπου.
Οπως ο κάθε επαγγελματίας είναι ο καθρέπτης της επιχείρησης που απασχολείται, έτσι και ο κάθε σπουδαστής είναι ο καθρέπτης της σχολής στην οποία φοιτά. Και εμείς είμαστε περήφανοι για όλους εσάς τους μαθητές μας ,του τμήματος της ειδικότητας: “ΕΙΔΙΚΟΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ” •Ας κοιτάξουμε λοιπόν μακριά, ας σχεδιάσουμε ορθότερα το αύριο, αλλά ας νοιαζόμαστε και για το σήμερα.

  •Ας μη μείνουμε με σταυρωμένα τα χέρια, περιμένοντας τον «από μηχανής Θεό» που δεν θα έρθει.

• Ας ενεργοποιηθούμε με ομαδικότητα και συντονισμένες ενέργειες.

•Κράτος, ιδιωτικός τομέας, Τοπική Αυτοδιοίκηση, εργαζόμενοι, τουριστικοί και πολιτιστικοί φορείς, παραγωγοί, εκπαιδευτική κοινότητα, ολόκληρη η κοινωνία.

•Έτσι, όχι  μονάχα θα μπορέσουμε να ελπίσουμε στην έξοδο από την κρίση, αλλά και στη μακροπρόθεσμη ποιοτική ανάπτυξη του τουρισμού αλλά και του τόπου μας .

  •Κλείνοντας θα ήθελα να ευχαριστήσω από καρδιάς όλους τους εκπαιδευτές για την άριστη συνεργασία αλλά κυρίως εσάς τους μαθητές του ΙΕΚ  για την αφοσίωση ,τη σκληρή δουλιά ,τον ενθουσιασμό & την επιμέλεια που επιδείξατε παρά τις δύσκολες συνθήκες φοίτησής σας και να σας συγχαρώ για την επιτυχή σας αποφοίτηση.

•Είμαι σίγουρη ότι η προετοιμασία σας για το αύριο, η συμμετοχή σας στον σημερινό εορτασμό για την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού και την ημερίδα αυτή, η υπεύθυνη στάση σας και η προσήλωση σας στις σπουδές και την επιμόρφωση, θα αποτελέσει την πιο σίγουρη πυξίδα για την χάραξη του επαγγελματικού σας προσανατολισμού.

  Κλείνοντας θέλω να ευχαριστήσω όλους όσους συμπαρασύραμε και απλόχερα μας βοήθησαν για την προετοιμασία της αποψινής βραδιάς αποδεικνύοντας έμπρακτα ,ότι

  •Ο Τουρισμός •Είναι •Υπόθεση •Όλων μας

•Ευχαριστώ για την προσοχή σας

 Στέλλα Φυρογένη Αντιπαριώτη

Ετικέτες:, , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

About Margarita studios

Looking for unforgettable holidays? Looking for a small Greek heaven? Looking for that perfect place? Look close, you will find it here! Discover Margarita!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Life is Suite

It's the Greek friend that everyone would love to have.

Margarita is not just a hotel

It's the Greek friend that everyone would love to have.

Stratos Antipariotis

singer-songwriter-performer

Αρέσει σε %d bloggers: